Marko Leino ja asustelen Raisiossa.
Toimin VoimaaCom Raskas-specialistina varsinais-suomesta käsin, tulen sovittaessa paikanpäälle, vaikka kauemmaksikin. Käytössäni on ”mobiiliyksikkö”, jossa mukanani tarvittavat laitteet moottorien optimointeihin. Raskas-specialistina olen erikoistunut traktoreihin, työkoneihin sekä raskaaseen kalustoon. Samalla toki teen optimointeja matkailu- ja pakettiautoihin sekä useimpiin merkkeihin ja malleihin myös henkilöautopuolella. Tulen luoksenne useimmiten ilman ylimääräisiä kustannuksia!
Nuorempana toimin yrittäjänä kuljetusalalla. Urani aloitin heti kortin saatuani vanhempien hinaus-yrityksessä kotimaassa. Armeijan jälkeen perustin oman yrityksen ja lähdin ulkomaan ajoon, jossa kuluikin 8 vuotta, lähinnä Suomi-Espanja-Suomi linjalla. Aikuistumisen myötä vaihdoin puolikas yhdistelmän täyspitkään ”pilkillä” varustettuun yhdistelmään. Ne ajot olivatkin vajaa 10v rakennustarvikkeita, sekä apulantoja maatalohin ym. kunnes leipäännyin autossa asumiseen. Käytännössä siis tiedän tarkalleen laskimen avulla, sekä ”perstuntumalla” miten optimointi vaikuttaa ajomukavuuteen ja taloudellisuuteen. Minulle tuli tutuksi kuljetusalan kova kilpailu sekä kulurakenne suhteessa laskutukseen ja varsinkin polttoineen osuus kuluista. Nykyisellään vielä tarkat aikataulut ja auton toimiminen välivarastona tuotteille.
Ohjelmoinnin tarkoituksena on jakaa tehot järkevästi tarvittavalle käyttöalueelle. Milloinkaan ei ole tarkoituksenmukaista”vääntää konetta punaiseksi” missään olosuhteessa moottorin kestokyvyn kustannuksella. Optimointi yhdistettynä oikeaan ajotapaan mahdollistaa polttoainekustannuksiin huomattavia säästöjä.